A szemeimen keresztül

A szemeimen keresztül

New year, new starts

2018. január 12. - Moncóka

A 2018-as esztendő 3 barátnőmnek is új munkahelyet hozott. Az egyik boltvezető, a másik HR-es, a harmadik jogász. Mivel már eltelt néhány nap az évből, mindegyiküket meginterjúvoltam, hogy milyen az új meló.

A boltvezető: egyelőre egyedül van a boltban, szóval...nem is tudom, hogy akkor azt most nehéz/könnyű vezetni. :) A 9 órai kezdés barátságos, de a 18 órai befejezés és a szombati nyitva tartás barátságtalan. Továbbá barátságtalan, hogy állni kell. A kereskedelem már csak ilyen! A fizetés, kvázi minimálbér. Be van ígérve jutalék a bolt forgalma után, majd meglátjuk az első fizetéskor. Kérdeztem, hogy milyen a forgalom. Annyit tudni kell, hogy nem egy minden sarkon lévő boltról van szó.Azt mondta, szó szerint, hogy: qrva jó, Hogy ez számszakilag mit jelent, majd kiderül. Egyelőre optimista, s nevezzük lelkesnek.

A HR-es: A versenyszférából keveredett a közigazgatásba.Be volt sózva, dolgozni akart menni, pedig nem feltétlenül volt/van rá szüksége.Az első 2 nap szuper volt. Modern épület, rendes konyha-étkező, megfelelő higiéniás körülmények. Kétszemélyes iroda, kedves, szimpatikus kolléganő. Plusz jól esett, hogy újra "emberek között" lehet. Kb. 20 perc sétára van az otthonától a hivatal, így a "sport" egy része is meg van oldva, oda-vissza séta. Szóval, minden szuper volt 2 napig. A 3. naptól elkezdett csepegni a fekete leves. Nem azt a munkát kell végeznie, amire jelentkezett., Nem HR, hanem pénzügy. Ahhoz ugye nem ért. Rengeteg új információ, amit pikk-pakk magáévá kell tenni, s az új tudásról számot is kell adnia, ami valljuk be, nem lehet könnyű. Aztán az eljött a pillanat, amikor a "főnök" kimutatta a foga fehérjét. S így lett ő a leggyengébb láncszem. :) A főnök miatt fog szegényke meglépni a "remek" munkahelyről.Van fizetés és kész. Semmi juttattás. Nincs cafetéria, nincs ruhapénz, nincs semmi. Ez a közigazgatás egyik része, Mert van olyan része is, ahol sokkal több a lóvé, azzal kezdik az évet, hogy megveszik a dolgozónak az éves bérletet, azzal fejezik be az évet, hogy több 100.000 ft-os ajándékutalványt kapnak a dolgozók, s a többit már meg sem említem.

A jogász: egy teljesen új területen kezdte a munkát.Az első napja a munkához szükséges törvények olvasgatásával telt. Azt mondta, hogy Krisztus módjára az asztalhoz kellett szögeznie magát, hogy ne meneküljön haza.:) Régi épületben, össze-vissza kialakított irodák, Olyan lift, amiben már gyerekkorában is félt, tudjátok, az a behúzós ajtós. Van konyha mindennel felszerelve, csak leülni nem lehet, szóval marad az íróasztalon történő falatozás. Egy emeleten 1, ablak nélküli wc, elég jelentős számú nőnemű lény részére. Ezek apróságnak tűnhetnek, de azt gondolom, hogy igen is fontos dolgok. Kapott egy irodát, ahol egyelőre egyedül van. Az irodán kívül mást nem kapott, mert ha hiszitek, ha nem, egy tollat sem tudtak adni neki. Semmiféle írószer nincs a hivatalban. Mikor lesz? Nem tudják, már decemberben megrendelték. Gépet kapott másnap, s kezdhette a munkát. Teljes mértékben azt várják/várták el tőle, hogy a második napon már önállóan gyártsa a keresetleveleket. Azt mondták neki, nyugodtan kérdezzen, ha valamit nem tud. Hát semmit nem tud. :) Ez egy speciális jogterület, amihez a jogi tudáson kívül nagymértékű szakmai tudásra is szükség lenne. Ezt a szakmát bizonyos mérnökök gyakorolják, de nem írhatom le, hogy mi az, mert nem szeretném az inkognitóját felfedni. :) Na mindegy, a lényeg az az, hogy azt mondják: jogász vagy, tudnod kell. Erre ő azzal a hasonlattal élt, hogy: vegyük az orvosokat. Van egy bőrgyógyász, akinek azt mondják. Gyorsan mosakodj be, meg kell csinálnod egy vakbélműtétet. De én nem tudok vakbélműtétet....Hogy, hogy nem tudsz? Orvos vagy! Vagy nem helytálló a hasonlat? :) Sajnos neki egyik kolléga sem szimpi, s a körülmények se tetszenek neki. Viszont, 20 perc sétával ő is ott van, szóval, ha akar, ő is "sportolhat" egy kicsit. Neki a legrosszabb, úgy érzem. Kíváncsi vagyok, hogy meddig fogja bírni! A téteket nálam lehet megtenni. :)

Na, ennyit a csajokról. Néhány gondolat, amióta nem "találkoztunk". Olyan dolgok történnek a világban, kis hazánkban, hogy csak kapkodom a fejem.

Új évaddal jelentkezik  a nagysikerű Luxusfeleségek/mi. Nagysikerű? Komolyan, jelentkezzen, aki nézi! Szeretnék kérdezni tőle néhány dolgot.

Lefejezte a csecsemőjét.....ezt nem tudom magamévá tenni. Hogy jöhet ilyesmi egy anya fejébe? Vannak csecsemőgyilkosok, de lefejezni... Attól tartok, hogy nem fogják beszámíthatónak találni, s majd bedugják a gyogyóba, pedig valami középkori börtönbe kéne, ahol szépen, lassan, szisztematikusan kínozzák, amíg vissza nem adja a lelkét a teremtőjének. Jaj, de szépen fejeztem ki magam!

Légikatasztrófák: 1977 Tenerife. 583 áldozat. Összeütközött 2 gép, gyakorlatilag a földön. Az éppen felszálló gép, letarolta a földön várakozót. S tudjátok, hogy miért? Mert a KLM kapitánya sietett, hogy felszállhasson. Már csak 2 órája volt rá....ha nem teszi meg, akkor nem indulhattak volna el, az utasok ellátása sok pénzbe került volna a társaságnak stb,.De a lényeg: Akkor még a kapitányokra istenként néztek fel. Senki sem merte megkérdőjelezni a döntését, nem mert ellentmondani akkor sem, ha esetleg hülyeséget csinált. Hát, ez lett a vége, mert hogy nem kapta meg az engedélyt a felszállásra.

A nylon szatyor esete: A gyermekem neten rendelt 3 db vastag könyvet. Elmentem érte, s csak úgy a kezembe adták. Persze nem volt nálam semmi, amibe bele tehettem volna. Kérdezem: szatyor nincs? De van, 50 Ft. Nem is értem. A szatyron rajta a könyvesbolt neve, logója, címe stb. Gyakorlatilag én reklámozom őket. S ezért még nekem kell fizetni?! Oké, hogy ki kéne már tiltani (vagy már kis is tiltották) a műanyag szatyrokat a világból... Adjanak papírtáskát. Ez a pitiség annyira gáz, szerintem. Ott hagyok 10,000 ezret a könyvekért, s nem képesek egy szatyrot, kvázi ajándékként hozzám vágni.

A Clubcardos csaj este: Az egyik pesti pláza hipermarketjének az előterében van egy pult, ahol is egy szőke picsa vadászik az emberekre, hogy csináltassanak hűségkártyát/mit. Tegnap épp ott, és épp akkor azonnali fénymásolásra volt szükségem. Tudom, hogy abban a plázában nincs olyan bolt, ahol ezt megcsináltathatnám, ezért örömmel konstatáltam a tényt, hogy a csajnak van fénymásolója. Megkérdeztem, hogy tenne-e egy szívességet nekem, egy forgalmit kellett volna lemásolni. Szerintetek? Pedig fizettem is volna érte. Kis köcsög: nem fénymásolunk. Jujj, de megharagudtam rá. Számomra teljesen evidens lett volna, ha engem kérnek meg.... De, mivel nem vagyunk egyformák....

Az okostelefon esete: én a telefont telefonálásra, a vonaton zenehallgatásra, szókeresőzésre, s néha fotózásra használom. Egyik nap az az eset esett meg, hogy kaptam egy komplett utazási ajánlatot. Kíváncsiságból megnéztem a légitársaság oldalán a repjegy árát, s ha már ezt megtettem, akkor a bookingon is nézek szállást, S képzeljétek el, a repjegy után, a booking már azt a dátumot dobta ki nekem (magától), amelyik napokra a repjegyet néztem. :) A pofám leszakad! :) Nem hiába! Big Brother mindenhol figyel, s m

A bejegyzés trackback címe:

https://aszemeimenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr5713567315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása