A szemeimen keresztül

A szemeimen keresztül

Centrál

2018. június 14. - Moncóka

20180316_135153.jpgA képen én vagyok. :)

A mai kávézás nagyon döcögősen indult. A mai partnerem egy hisztis.....volt. Napközben már kigondoltam, hogy ma egy patinás, békebeli kávéházba megyünk. Ez a Centrál, ami 1887-ben nyitotta meg a kapuit. A Ferenciek terétől pár lépésre van. Étterem és kávéház egyben. Azzal kezdődik, hogy nem lehet, csak úgy bemenni, várni kell az ültetőpincérre. Álltak már előttünk mások. Várakoztunk egy kicsit, nem jött senki, így kijöttünk. Megnéztük a kávélapot, 700 Ft egy eszpresszó. A partnerem: Nem gondolod, hogy ennyit fizetek egy kis kávéért. Szóval, nem vártunk... Sebaj, a környék tele van vendéglátóipari egységekkel. Ez nem jó, mert hideg van kint. S, valóban! Az nem jó, mert kényelmetlenek a székek. S, valóban! Az nem jó, mert szivaroznak, cigiznek, söröznek, büdös van. S, valóban! :) Végre született egy konszenzus, bementünk egy akármibe. Hölgyem! Az asztalok foglaltak. Leülhetnek kint/a galérián. Senki nem volt az "intézményben". Ha foglalt, hát foglalt, akkor megyünk. Kolbászoltunk még vagy egy fél órát. Jöttek sorra a kávézók, teázók, de kifogás mindegyiknél volt. Megláttam egy hatalmas, zöld fotelt az egyik helyen, s mondtam, hogy oda most bemegyünk és kész. De nem mentünk. A fotel magában üldögélt :), nem volt másik alkalmatosság, szóval egyedül kávézhattam volna. Aztán jött egy kis cuki, de az olyan pici volt, hogy a pincércsaj csak azt hallgatta volna, hogy mit beszélünk. Már már feladtam, amikor is megláttuk a Doubleshot nevezetű partisan coffee-t (Veres Pálné utca). Vendégek nem voltak, de sebaj! Majd lesznek, utánunk... Ez mindig így van, mi bevonzzuk a járókelőket. S, így is lett! :)

Három fiúcska dolgozott bent, s volt egy lányka is, aki szakács-cukrász lehet. Van reggeli, vannak levesek, saláták stb. Kávék, alkohol, limonádék, s így tovább. Én egy limonádét ittam, a partnerem egy kávét. Gyenge pörkölésű, citrusos, majdnem savanyú kávé. Nekem nem ízlett, de neki cukorral és tejjel elment. Hangulatos a helyiség, össze-visszaság, de mégis harmónia. :) Meglepő módon a fiúk, 50-es, 60-as évekbeli rokc & roll muzsikát hallgattak, s hallgattattak a vendégekkel. Hosszan elbeszélgettünk, s kiderült, hogy  én vagyok az Andrássy mellett a szervízút, vagy az M3-as autópálya mellett a 3-as főút. A mosdóban nagyon ötletes a "lehúzó". 

20180614_181427.jpg

A kávéfőző tartozéka. Egyébként hangulatos a hely, csak picit drága. 650 Ft volt az eszpresszó, amit ők "shot"-nak hívnak. Nem túl sok turista mászkál azon az utcán, nem annyira frekventált. Szembe van a gimi, de szerintem a diákoknak ez egy picit húzós ár.

20180614_172044_001.jpgEgy ilyen kávézót én is szívesen üzemeltetnék! :)

A kávézás végeztével a fiúk megkérdezték, hogy hogy ízlett a kávé, s egy gyors ismertetőt is kaptunk a kávéfajtákból és pörkölésekből. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://aszemeimenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr7114048478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása