A szemeimen keresztül

A szemeimen keresztül

A tényleges elindulás

2019. március 14. - Moncóka

A nagy nap előtti éjszakánkat a Gite Compostella nevű szálláson töltöttük. Ezt előre foglaltam a bookingon, biztos, ami biztos alapon. A ház mellett ezerrel húztak el a kamionok, kicsit félelmetes volt. Reméltem, hogy nem véti el egyik sem a kanyart. :) Nagyon egyszerű volt a szállás, már itt ki kellett mindent pakolni a hátizsákból, mert ágynemű nem volt. Reggelit 5 euróért kaptunk, ami állt 2 db croissant-ból, talán volt vaj, lekvár, s valami méreg keserű, számomra ihatatlan kávé. A tulaj nagyon büszke volt baszk mivoltára, s boldog volt, hogy végre magyar zarándokokat is beterelt hozzájuk a valami/valaki. :)

img_20180830_200519.jpg

Röhögés itt is volt, Edit kipróbálta a fejlámpát.

20180830_210632.jpg

Reggeli után, felcuccolva elindultunk. Azt ugyan akkor még nem tudtuk, hogy merre van az út, de megkérdeztük az angolul nem tudó, francia takarítónőtől. Ő "megkérdezte", pontosabban elmutogatta, hogy a könnyebb vagy a nehezebb utat szeretnék. Egyértelműen a nehezebbet választottuk. Előrejelzésként: MEGÉRTE! :)

Az indulás pillanata. Még a botomat se tudtam kihúzni. :) Egyébként a bot jó szolgálatot tett itt-ott, de ha aszfalton kellett menni, akkor nekem kifejezetten zavaró volt. Látszik a képen, hogy kapásból 1-el több dolog (hátizsák elől) :) van nálam, mint ami célszerű. 

img_20180831_075149.jpg

Elindultunk a tudatlanság boldogságával.S, hogy mi az, amit nem tudtunk? Sok minden! :) Tudtuk, hogy 26 km, tudtunk, hogy 1500 méter magasra kell felmenni, de semmi egyebet nem tudtunk. Nem tudtuk, hogy 6 km múlva lesz egy bár, s utána semmi.

 

img_20180831_112449.jpg

Az első és utolsó lehetőség evésre, ivásra, wc használatára, alvásra. Voltak olyanok, akik itt be is fejezték az első napot. :) Kellemes kilátóhely, gyönyörű látvánnyal.

Azt sem tudtuk, hogy mivel mi voltunk a leglassabbak (miattam), így mindenki lehagy majd minket, s ránk sötétedik az erdőben de úgy, hogy még nem láttuk a "fényt az alagút" végén. Ez a nap volt az, amikor átkeltünk a Pireneusokon. Gyönyörű hegyek között sétálgattunk. A zarándokokon kívül jelentős szarvasmarha, kecske és juhállomány volt fellelhető az út mentén. A mai napig nem tudom, hogy egyes állatok miért voltak zöld festékkel összekenve. Nyilván egy megkülönböztető jelzés volt. :) Nem tudom, hogy tegyek-e ide képeket, mert mint az ábra mutatja, egyszer csak eltűnnek.

Az első rögtönzött önkiszolgáló büfé. De ez még túl korai szerintem, ez pár száz méterre voltunk csak SJJP-tól.

20180831_084425_001.jpg

 Meseszép kilátás mindenfelé.

20180831_093611.jpg

Hogy tudd, hová is tartasz! :)

img_20180831_105856.jpg

img_20180831_104422.jpg

 Fekete bárányok már pedig vannak! :)

img_20180831_103212.jpg

Ja, pacik is voltak, el is felejtettem. :) Illetve, kisütött a nap, s beindult a ruhaszárító üzemmód. 

img_20180831_144457.jpg

S a már említett bocik. Itt még csak mutatóban, bezzeg Galícia! :)

img_20180901_093429.jpg

Ezen az útszakaszon még kiegyenlített volt a gyaloglás. Lehagyott minket mindenki, aztán lehagytuk őket mi, majd megint lehagytak, majd megint mi hagytuk le a többieket, de a végére egyedül maradtunk. Itt találkoztunk először Cathyvel és Bruce-al, akik akkor még csak egy "buen caminot" mondtak, a későbbiekben "szorosabbra fűztük a kapcsolatunkat." :) Itt találkoztunk először egy magányos, nagyon fekete bőrű hölggyel, akit aztán többször láttunk még az út során, s itt találkoztunk azzal a német házaspárral, akik nem átallottak magukkal hozni egy kávéfőzőt, s az út mellett frissíteni magukat a friss kávéval. A pasi még nagyon vidám volt az első napon, végig énekelt, kvázi múlatta az időt. :) Később is találkoztunk még velük, akkor már nem énekelt. 

 Az első halott emlékműve. Érdekes, hogy nem is gondoltam rá, hogy a zarándok út során meghalnak emberek. Pedig, ha belegondolok, 30 nap úton....ennek is természetesnek kell lennie. Ő volt Molly. 79 éves volt, s a csúcs előtt adta vissza a lelkét a teremtőjének. A képen látható csúcs az már az 1500 méter. Mondjuk nem is tudom, hogy hogy gondolta ő ezt 79 évesen....  Ezt a képet nem tudom idetenni, túl nagy. Pedig itt és most megemlékeztem volna ismeretlen Mollyról. Egyébként pedig megemlékeztem. :) A halottakról annyit, hogy minden napra jutott egy a világ minden földrészéről. Kathy Reichs-nek (dr. Csont megalkotója) van is egy olyan könyve, aminek az a címe, hogy: Minden napra egy halott.  Voltak kőre írt, de komolyabb emlékművek is.

20180901_170411.jpg

20180901_165835.jpg

Pl. a fiatal ,ázsiai biciklis fiú, aki valószínűleg esett egy nagyot vagy elütötte egy autó. Volt egy különösen megrázó számomra, bizonyos Liza El Paso-ból. Ő is még az elején halt meg, s valaki végig ment helyette az úton, s elhelyezett valami kis emléket több ponton. Neki valami olyasmi volt az első felirata, hogy: A camino itt véget ért. Ez nagyon megérintett engem, maga a kifejezés. 

 Innen még volt feljebb...

20180831_151437.jpg

 Vicces volt, hogy úgy értünk át Spanyolországba, hogy ennek semmi jelét nem vettük észre. Valami kövek vannak ott, valahol. Na, mi ezeket nem láttuk. Zarándoktársam még határőröket is várt... :) A hegyek után szépséges erdők következtek. A hegymászás után csodás erdőkön haladtunk keresztül. A jobb oldalon mély szakadék tátongott, én meg kikolbászoltam szélre. Szegény Edit! Arra gondolt, ha én leszédülök onnan, akkor ő mit tesz. Nem emlékszem, hogy térerő volt-e, de esélyes, hogy nem. :) Azt se tudja, hogy hol vagyunk... De szerencsére, nem az volt megírva, hogy ott én a fáradt vánszorgás közepette lezúgjak a hegyről. :)

img_20180831_171358_2.jpg

Ez az erdő egyszer csak sűrűsödött, már 19 óra volt (10 órája voltunk úton), s tényleg semmi jelét nem láttuk még a településnek. Elhaladt mellettünk helyi pár, s voltak képesek azt mondani, hogy: már nincs messze. :) Hát, messze volt! Legalább egy órát még gyalogoltunk. Nagyon fáradtak voltunk, hideg is volt. Edit elhagyta a napszemüvegét, s később nem átallott érte visszamenni. Én nem lettem volna képes. A szállást itt is előre lefoglaltam. Pihe-puha ágyikó, ez volt minden vágyunk. S meg is kaptuk. Tényleg nagyon kényelmes ágyak voltak. Forró zuhany, s rendes vacsora, értem ezalatt a főtt ételt. Leves, meg minden. Leültetek minket, mint a kerek asztal lovagjait egy kerek asztalhoz. :) Összekerültünk franciákkal és spanyolokkal. A franciák meglepő módon beszéltek spanyolul. Ennek azért van jelentősége, mert azon kívül, hogy megkérdezték a szokásos where are you from-ot, egyetlen szót nem szóltak hozzánk a továbbiakban. Mondhatnám, levegőnek néztek minket. Na, ez így nem volt túl értelmes. Mindenki beszélt spanyolul, ezért vagy nem ezért, minket kihagytak a társalgásból.:) Kísérletet sem tettek, hogy megkérdezzék, hogy: tú hablas espanol? Pedig én rávágtam volna, hogy sí. :) Ugyanis a felkészülésből kihagytam, hogy én bizony el kezdtem tanulni spanyolul. A dos huevos (2 tojás) remekül ment. :) De tényleg jó volt néhány alapszó és mondat és sokat tanultunk is a 39 nap alatt. A vacsi után már alig bírtunk felmászni (szó szerint) az emeletre. nagyon fájt a lábunk, s talán akkor egyszer használtam a masszázslabdát. Azt gondoltam, hogy reggel biztosan nem fogok tudni lábra állni. De nem így történt. Konkrétan a lábra állás nagyon fájdalmas és nehéz volt, de 6 lépés után már speedy Gonzales :)

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://aszemeimenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr2514687904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása