A szemeimen keresztül

A szemeimen keresztül

культура есть…

2018. április 12. - Moncóka

 


maszkok.jpg

Mondogatta inmindig Borosi  tanárnő nekünk, ha éppen nem jól viselkedtünk. J A tegnapi nap kapcsán sokszor eszembe jutott.

 

  1. Olvasgattam cikkeket, elolvastam a kommenteket (az egyiknél 126-ot), néztem riportokat.

 

Elszomorító, hogy ismeretlen emberek nyomdafestéket nem tűrő szavakkal illetik egymást, s a másik szülőanyját. Mindenki elmondhatja a véleményét (elvégre szólásszabadság van, egyelőre), de nem lehet azt kulturáltan? Olvastam Emőkéről, Gáborról és az „átlagmagyarjózsiról”. 

http://mentalisdeficit.blog.hu/2018/04/09/kadar_nepe_kinyilvanitotta_nekunk_orban_kell? Akit érdekel, olvassa el, s ha van ideje, a kommenteket is. Egyet bemásolok ide, mert leírta a lényeget, s nem bántott meg senkit, szerintem. A vesszőket nem nagyon ismeri a kommentelő. :)

 

„FIDESZ-re nem csak a félrevezetett átlagjózsik szavaztak:
1. Vannak az országban nem is kevesen akik zsíros jól fizető ugyanakkor kevés valódi felelősséggel is járó állami pozícióban dolgoznak és pontosan tudták hogyha veszít a FIDESZ akkor őket rövid időn belül lapátra teszik. Ezért aztán mozgósították egész családjukat a migráns duma nem igazán érdekelte őket akkor is FIDESZ-re szavaznak ha egy muzulmán sem akarna Európába jönni.
2. Vannak olyanok is akiknek valóban magyar fejlődő vállalkozásokban dolgoznak és jól keresnek és nem akarták azt a kockázatot felvállalni hogy mi lesz ha nyer az ellenzék.(Anarchia, jönnek megint a külföldi multik stb.)
3. Átfedéssel az előző két pontban felsoroltakkal együtt vannak olyanok is szép számmal akik az adóváltozásoknak köszönhetően(is) sokkal többet visznek haza a borítékban és mivel több ellenzéki párt is jelezte hogy visszaállítják a magasabb adókulcsokat a jobban keresőknek ez kellő motiváció volt arra hogy maradjon a FIDESZ
4. Igen valóban vannak a hívők akik tehet bármit OV rá fognak szavazni akár van migráns akár nincs
5. Utoljára hagytam az átlagjózsikat ők nem tipikus FIDESZ szavazók őrájuk valóban hatott a migránskampány ezek valóban egyszerűbben gondolkodó emberek akiknek jelentős részét nem is érdekli a politika de a naponta tolt migráns hírekkel (melyik migráns kit hogyan hányszor erőszakolt meg, gyilkolt meg, stb.) sikerült mozgósítani őket. Ez egyébként az ellenzék hibája is mert valóban nem volt egyértelmű és világos hogy mi lett volna a politikájuk migránskérdésben ha esetleg nyernek, ők csak és kizárólag azzal akartak mozgósítani hogy OV tolvaj, meg "Pénztáros" Lőrinc az ő strómanja, korrupció ez most kevés volt. Nyilván a média túlsúly is számított de sikerült már azért ebben az országban is média túlsúly ellenében győzni szóval nem lett volna ez lehetetlen egy hiteles és szavahihető egységes ellenzék megverhette volna OV-t még így is, de így hogy egymást is "nyírták" esélyük sem volt.”

 

 

http://www.atv.hu/belfold/20180409-orban-a-legjobb-ennyi-az-utca-embere-a-valasztasi-eredmenyrol/hirkereso

 

Ezt még ajánlom, szórakoztató!

 

De én nem politizálni akarok! Elgondolkodtam, hogy ki is valójában az átlag magyar. Tudom, az átlag matematikai számítás eredménye, de nem tudtam kiszámolni az „átlag magyart”. Többismeretlenes egyenlet számomra. J

 

Ki az átlag magyar? A tradicionális házasságban élő férfi és nő, aki nevel, mondjuk két gyerkőcöt, mindketten 1x kapnak fizetést egy hónapban (természetesen átlag alatti fizetést, mert az 350 ezer Ft), van egy régi/alsókategóriás autójuk, vadásznak az akciós termékekre, ünnepnapokon RC kóla, s talán 2 évente elmehetnek a Balatonra nyaralni.

 

Ki az átlag magyar? Dzsennifer és Hozéarmadó, akik felszállnak a villamosra papával, mamával, egy szájkosár nélküli, pitbullnak látszó kutyával, s egy 4 év körüli pulyával. Majd elordítja magát, hogy: valaki átadná a gyereknek a helyet? Ez már kimerítette a garázdaság törvényi tényállását: 339. § (1) Aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsen…., mert nyilván valaki felállt, s átadta a helyét, jobb a békesség alapon.

 

Ki az átlag magyar? A kocsi márkájától független barika? Aki nem tud előre gondolkozni öt méterre, s ezért tuti fix a zebra közepén köt ki, amikor a gyalogosoknak zöld van, s minimum 20 embernek kell őt kerülgetnie. Ha meg egy vehemensebb gyalogos rávág a kocsijára, akkor még a sofőrnek áll feljebb. Vagy, hogy a zebránál maradjunk, az, aki szemrebbenés nélkül átszáguld a zebrán, fel sem tűnik neki, hogy zebra van, s a gyalogosoknak elvileg elsőbbsége. Ja, s persze gyalogosok is vannak ott, nem csak a zebra. J

 

S ezernyi példát mondhatnék még az átlagra, de elég lesz ennyi is.

 

  1. Orczy kert

 

Néztem reggel a tv-ben, hogy egy új színfolttal gazdagodott Budapest. A hétvégén megnyitotta kapuit a felújított, kitisztított, körbe kerített Orczy-kert a NKE szomszédságában. Jó idő volt, elmentem, kíváncsi voltam. Soha nem jártam ott, nem tudom, hogy hogyan nézett ki before. After: Hatalmas terület, valóban körbekerítve. Jövőnk rendőreinek, tűzoltóinak, NAV-osainak stb. kulturált keret adva az oktatáshoz, a sporthoz, a lazításhoz. Fák, bokrok, sziklakert, csónakázó tó, atlétikai pálya, műfüves focipálya, kacsák a tóban, lovarda, szobrok, padok, játszótér kicsiknek, kávézó (nem találtam meg), szemetesek…, s sok-sok szemét. A hétvégén nyitották meg. Mondjátok meg, ki az, aki feles üvegeket, sörösdobozokat dobál szét a vadiúj,  szép, rendezett zöldben?! Mert valaki megtette! Engem meg annyira zavart, hogy átkapcsoltam szemétszedő módba. Azt mondta valaki (az egyetemről/a kerületből), hogy este bezárják, őrzik stb. Ez mind szép, de akkor megnézhetnék, hogy ki megy oda be. Mert azt gondolom, hogy a feles üvegeket „átlagalattijózsi” dobálta el. S, ha ők birtokukba veszik, akkor lesz baj. Mint, ahogy egy-két aluljárót is birtokukba vettek már. S nem kellenek ide migránsok, magyar állampolgártársaink is gyomorforgató undormányt bírnak kialakítani Budapest központi helyein. Nem hiszem el, hogy nincs erre megoldás. Én tudnék! írjak egy-két polginak? :)

 

  1. Színház

 

 Reggel elmentem dolgozni, kockás felsőben, tornacipőben. Nem készültem sehová, a jelenlegi munkahelyem meg nem kívánja meg a jogászos öltözködést. L A „ma este színház” mindennap küld nekem megmaradt jegyeket. Legalább egyszer minden hónapban el tudok menni, 2000 Ft alatt. Ez jó! Tegnap: Operettszínház: Én és a kisöcsém. Vacilláltam, mert Miskolcon már láttam. De csupa olyan színész, akiket nagyon szeretek, s nagyon jó hangjuk van. Szóval megvettem a jegyet. Tudtam, hogy nem fogok előtte hazamenni, így kicsit csövesnek éreztem magam a színházhoz. De amikor odaértem, megnyugodtam. Voltak sokan,nálam sokkal gázabb öltözékben. Volt ott egy fiatalokból álló csoport. Nem tudom, hogy intézeti gyerekek voltak-e, vagy vidékiek, s hogy életükben voltak-e már színházban. Egy felnőtt volt velük, aki öltönyben és nyakkendőben volt. Arra már nem vette a fáradtságot, hogy elmondja a gyerekeknek, hogy hogyan kell öltözködni, de ettől fontosabb, hogy hogyan kell viselkedni egy színházban. Folyamatosan végig pofázták hangosan az egész előadást. Nem mertem rájuk szólni, mert mögöttem ültek, s nem akartam, hogy rágó, köpés, akármi landoljon a hátamon/fejemen/akárhol. S látjátok, nem tudok nem előítéletes lenni. Azért gondolom, hogy vidékiek voltak, mert elég sokszor hagyta el egyesek száját a „dik” meg a „he”szócska, s nem cigányok voltak. Igazándiból ők beszélnek így, vagy nem? :)a nem, ismerek egy pasit, aki mostanában elég gyakran mondogatja, hogy „he”. Azt nem tudom, hogy azt hiszi, hogy ettől menő? Üzenem neki innen, hogy NEM!

Lényeg, az előadás szuper volt! Sokkal fantáziadúsabb volt a díszlet, a jelmez. Jordán Tamás hatalmasat alakított! Hazafelé menet a villamosmegállóban lévő kukákból kicsordult a szemét. Nem hiszem el, hogy erre nem lehet rendszeresíteni egy rendszert :)hogy picit sűrűbben ürítsék őket. Valaki tervezhetne nekem egy „négyzsebes” guruló kukát. Egyikbe az üveg, másikba a műanyag, harmadikba a fém, negyedikbe a taknyos zsepi és társai. Ha kész a terv, keresünk egy gyártót, utána meg letarolom vele a köztisztasági vállalatokat (van még ilyen???), meg az önkormányzatokat. Szóval, ezennel kiírtam a pályázatot! Garantáltan tisztességes, mindenki egyenlő feltételekkel indul. Nem kell pénz a zsebembe, hogy TE légy a győztes! De valaki le ne nyúlja az ötletemet! :)

 

Na, pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aszemeimenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr4113830734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása